UKK

Tältä sivulta löydät useimmin kysytyt kysymykset, sekä niiden vastaukset.

Mikäli et löydä vastausta kysymykseesi tältä sivulta, kysy sitä meiltä facebookissa tai lähetä meille sähköpostia.


1. Tuotteista ja materiaaleista

Haluaisin tarran, mutta en ole varma minkä värisenä. Mitä teen?

Lähetä meille viesti tai sähköpostia ja kerro, mitkä värit sinua kiinnostavat, niin lähetämme sinulle veloituksetta koepalat näistä väreistä.

Haluaisin tarran, mutta tarjoamanne kokovaihtoehdot eivät sovi. Mikä neuvoksi?

Lähetä viesti tai sähköpostia, jossa voit kuvailla, mihin ja minkä kokoisen tarran tarvitset. Valmistamme valikoimamme tarroista asiakkaiden toivomia kokoja tuon tuosta. Nämä kuitenkin hinnoitellaan aina tapauskohtaisesti, ja siksi tilaukset tulee tehdä sähköpostitse.

Haluaisin tarran, mutten tiedä, sopiiko tarkoitettu pinta sellaisen kiinnittämiseen. Miten voin olla varma ettei rahani mene hukkaan?

Lähetä meille viesti tai sähköpostia, niin lähetämme sinulle veloituksetta koepalan, jolla voit testata tarran kiinnittymistä kohdepintaan. Yleisestiottaen Tarran voi kiinnittää mille tahansa seinäpinnalle, kunhan se on maalattu tai tapetoitu, eikä siinä ole liian jyrkkiä muotoja tai tekstuuria. Tarrat kestävät hyvin myös lasi-, metalli-, ja useimmissa muovipinnoissa, poikkeuksena polyeteeni ja muut 'rasvapintaiset' muovit.

Mihin voin laittaa tarran kiinnittämisestä syntyneet jätteet?

Tarroista syntyneet tausta- ja siirtopaperijätteet kuuluvat energiajätekeräykseen. Ne voi myös hävittää polttamalla. Kun joskus luovut sisustustarrastasi, huomioithan, että se tulee hävittää sekajätteenä, mikäli paikkakunnallanne ei erikseen kerätä PVC-jätettä.

Voinko laittaa sisustustarran ulos?

Voit. Tarra kestää oikein kiinnitettynä ja hyvin pidettynä ulkona parhaimmillaan useita vuosia.

Voinko laittaa sisustustarran kosteisiin tiloihin?

Kyllä. Tarra kestää erittäin hyvin myös kosteita tiloja. Huomioithan kuitenkin, että laatoitetussa pinnassa tarra ei todennäköisesti tartu kunnolla saumausmateriaaliin. Suosittelemme leikattavaksi pois tarroista ne kohdat, jotka tulevat laattojen saumakohtiin, tai valitsemaan jonkun kauniista kaakelitarroistamme.

Voinko asentaa tarran saunan lasioveen? Entä saunan ikkunaan? Entä saunan laattalattiaan tai kiukaan suojapeltiin?

Lasioveen, kyllä. Saunan ikkunaan, kyllä. Saunan laattalattiaan, kyllä, mutta huomioithan, että mikäli asennat tarran laattaan, joka on niin lähellä kiuasta, että sen lämpötila nousee yli 80 celciusasteen, tarra saattaa vioittua. Tämä koskee myös kiukaan suojapeltiä. Mikäli kyseessä on uusi, energiatehokas kiuas, jonka ulkopelti ei lämpene yli 80-asteiseksi, voit asentaa tarran.

Aiheuttaako tarra palovaaran lämpimään paikkaan kiinnitettynä?

Ei. Tarrat valmistetaan PVC-muovista, joka on luonnostaan paloa hidastava materiaali. Myös tuotteessa käytetty liima on vesiliukoista ja paloa edistämätöntä. Huomioithan kuitenkin, että "paloa hidastava" ei ole sama asia kuin "tulenkestävä"; älä altista tarraa avotulelle.

Jääkö tarran kiinnittämisestä jälkiä?

Yleisestiottaen ei. Paperitapetti saattaa vahingoittua tarraa irroitettaessa. Tarra myös estää auringonvalon pääsyn pintaan tarran alla, jolloin pinta tarran alla ei altistu auringon aiheuttamille värimuutoksille. Useita vuosia asennettuna ollut tarra saattaa jättää irroitettaessa osan liimasta seinään; liima on kuitenkin vesiliukoista ja lähtee irti helposti.

2. Tilauksista ja tilausvahvistuksista

Sain tilausvahvistuksen, jossa lukee, että tilaukseni on toimitettu. Miksen ole saanut tilaustani?

Tilauksen tila vaihdetaan toimitetuksi, kun tilaus luovutetaan kuljetusliikkeen kuljetettavaksi, tai kun se noudetaan toimipisteestämme. Toimitusvahvistuksen saatuasi tilaamasi tuotteet toimitetaan sinulle parin päivän kuluessa.

On kulunut enemmän kuin pari päivää toimitusilmoituksesta. Missä tilaukseni viipyy?

Todennäköisesti toimitusprosessissa on tapahtunut jotain odottamatonta. Ota viipymättä yhteyttä meihin puhelimitse tai lähetä meille viesti.

Tilaamani tuotteet tulivat minulle vaurioituneena, tai osa tilaamistani tavaroista puuttuu. Mitä teen?

Tuotteet lähetetään aina vasta valmistettuina ja priimakunnossa. Joskus rahdinkäsittelyssä tuotteet vahingoittuvat, tai pakkausvaiheessa niistä pääsee unohtumaan jotain. Soita meille, tai lähetä viesti, niin saat uudet tuotteet vahingoittuneiden / unohtuneiden tilalle. Pakkausvahinkotapauksissa, tai tapauksissa joissa myyntipakkaus toimitetaan avonaisena tai avattuna, ota myyntipakkauksesta muutama valokuva, ja lähetä ne meille sähköpostissa.

Sain tilaukseni jälkeen monen monta tilausvahvistusta. Olenko vahingossa tehnyt useita tilauksia?

Tiedotamme tilauksen tilan muutoksista sähköpostitse. Sähköpostit kertovat sinulle, missä tilassa tilauksesi käsittely etenee. Jos epäilet tehneesi useita tilauksia, tarkista viesteistä tilausnumero. Jos se on kaikissa viesteissä sama, ei syytä huoleen ole.

En halua antaa teille sähköpostiosoitettani. Miksi se vaaditaan tilauksen yhteydessä?

Lähetämme asiakkaillemme sähköpostitse tärkeitä tietoja koskien heidän tilaustaan, kuten tilausvahvistukset ja tarvittaessa pakettien seurantakoodit. Kirjautumisen yhteydessä voit valita, mikäli et halua vastaanottaa meiltä mainospostia. Emme myöskään luovuta sähköpostiosoitetietokantaamme kolmansien osapuolien käyttöön. Mikäli et halua, että tietosi tallentuvat verkkokauppaamme, voit tehdä tilauksesi myös sähköpostitse tai puhelimitse.

3. Maksuista

Maksun vaiheessa 3/3 painoin "vahvista tilaus" -painiketta, ja minut siirrettiin kokonaan toiselle sivulle. Mitä tapahtui ja miksi?

Maksuliikennettämme hoitaa Suomen Verkkomaksut Oy. Maksaminen tapahtuu Suomen Verkkomaksujen maksutavanvalintasivun kautta. Liikenne sivulle on SSL-salattua, ja maksutietosi välittyvät meille luottamuksellisesti. Syytä huoleen ei ole.

Maksun vaiheessa 3/3 painoin "vahvista tilaus" -painiketta, mutta saan vain tyhjän sivun, tai virheilmoituksen. Mitä teen?

Joskus verkkokaupan pyynnöt maksunvälityspalveluun eivät välity normaalisti. Näissä tapauksissa olisimme kiitollisia, jos kertoisitte meille tapahtuneesta. Jos ongelma toistuu, suosittelemme tekemään tilauksen sähköpostitse.

Minulla ei ole verkkopankkitunnuksia tai luottokorttia. Miten voin ostaa teiltä tuotteita?

Voit tilata meiltä tuotteet sähköpostilla, lähettämällä viestin sivuiltamme, tai soittamalla. Muistathan mainita tilauksessasi haluamasi tuotteen koon, värin ja mahdolliset lisäominaisuudet, sekä omat yhteystietosi. Lähetämme sinulle tilauksesi jälkeen laskun, jonka voit maksaa pankissa tai maksuautomaatilla. Kun maksu näkyy tilillämme, lähetämme sinulle tilaamasi tuotteet.

Asun ulkomailla, eikä käytössäni ole luottokorttia. Miten voin suorittaa maksun?

Voimme vastaanottaa maksuja myös PayPal -maksupalvelusta, Skrill (ent. Moneybookers) -palvelusta, sekä Western Unionista. Näissä tapauksissa tee tilaus sähköpostitse. Lähetämme sinulle sähköpostitse kaikki tarvittavat tiedot.

Rahat menivät tililtä, mutta en saanut tilausvahvistusta, tuotteita, tai mitään muutakaan. Onko minua nyt huijattu?

Silloin tällöin selainohjelma ei palaa maksun vahvistamisen jälkeen takaisin verkkokaupan sivuille. Näissä tapauksissa maksun suoritus ei rekisteröidy verkkokauppaamme, mutta veloitetaan tililtäsi. Jos olet suorittanut maksun, muttet saanut tilausvahvistusta, ota pikimmiten yhteyttä sähköpostitse tai lähetä viesti, jossa selität tilanteen. Kerro viestissä tilausaika, maksajan nimi ja summa, sekä tiedot tilaamistasi tuotteista. Näin saamme tilauksen käsittelyyn normaalisti.

4. Muita kysymyksiä

Etsitte tuoteideoita. Miksi ette toteuttaneet minun ideaani?

Saamme asiakkailtamme todella paljon tuoteideoita, ja toteutamme niistä parhaat sitä mukaa kun ehdimme. Valitettavasti kuitenkin tämä vie yleensä aikaa. Yleisestiottaen tuoteideat toteutetaan, jos:

  • Idea on oikeasti omaperäinen. Emme toteuta muunnelmia muiden kauppojen tuotteista, emmekä voi käyttää tekijänoikeussuojattua materiaalia.
  • Idea on tyylikäs ja edustaa hyvää makua. Emme luo tuotteita, jotka edustavat räikeästi poliittisia ääriaatteita, ihannoivat rikollisuutta, tai ovat muuten tyylillisesti, moraalisesti, eettisesti tai vallitsevan lainsäädännön puitteissa arveluttavia.
  • Näemme, että tuote on muuten kelvollinen yleiseen myyntiin. Emme siis luo tuotteita sisäpiirivitseistä, internet-meemeistä tai muista niche-ilmiöistä. Jos haluat tämäntyyppisiä tarroja, ota meihin yhteyttä.

Minulla on blogi, jossa haluaisin kirjoittaa teistä. Teettekö bloggareiden kanssa yhteistyötä?

Olemme aikojen saatossa tehneet paljon blogiyhteistyötä. Olet tervetullut kirjoittamaan meistä blogissasi, ja saat käyttää blogissa tuotekuviamme, kunhan blogisi täyttää seuraavat kehysehdot:

  • Blogisi on hyvin toteutettu, seurattu, edustava ja vakiintunut
  • Tekstisi on asiallista ja hyvin kirjoitettua
  • Blogisi ei sisällä rasistista, ääripoliittista, uskonnollista, seksuaalista tai muuta sellaista materiaalia, jota voidaan pitää asiattomana tai loukkaavana
  • Tuotekuviemme yhteydessä on mainittu linkki alkuperäiselle tuotesivulle
  • Tuotteistamme ja yrityksestämme kerrotaan totuudenmukaisesti ilmaisunvapauden sallimissa rajoissa

Mikäli haluat tuotteita testattavaksi tai arvioitavaksi, ota meihin yhteyttä.

Kuka tuotteet valmistaa, ja missä ne valmistetaan?

Tuotteemme valmistetaan ja pakataan Tarrravimma Oy:n toimitiloissa Pohjois-Savossa, Suomessa. Kaikki materiaali tuotteisiin ostetaan Suomesta. Työntekijämme ovat Suomen kansalaisia, ja yrityksemme maksaa työnantajamaksunsa Suomeen. Tuotteet ovat siis 100% Suomalaisia!

Olen lukenut tietovuodoista ja pelkään hakkereita. Onko tämä kauppa luotettava?

Kauppamme on palvellut tarravimmaisia asiakkaitaan vuodesta 2010, eikä toistaiseksi tietoomme ole tullut yhtäkään tapausta, jossa asiakkaamme olisi joutunut kauppaamme liittyvän petoksen tai nettihuijauksen uhriksi. Jos olet huolissasi selausturvallisuudestasi, voit käyttää kauppaamme SSL-salatulla yhteydellä klikkaamalla tästä. Muistathan, ettemme koskaan kysy sinulta kauppamme käyttäjätunnusta / salasanaa sähköpostitse, emmekä koskaan pyydä sinua suorittamaan mitään maksuja kolmannen osapuolen tilille! Mikäli joku Tarravimman nimissä sellaista pyytää, ota meihin yhteyttä.