Toimitusehdot

Soveltamisala

Näitä toimitusehtoja sovelletaan Tarravimman (myyjä) ja asiakkaan (ostaja) väliseen tuotteiden / palveluiden verkkokauppaan sekä soveltavin osin muuhun kauppaan, ellei muuta kirjallisesti sovita.

Hinnat

Oletuksena hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäverolain mukaisen arvonlisäveron. Tilauksen vaiheessa 3/3 näkyvät hinnat todellisine kuluineen, eli verollisina toimituskuluineen. Myyntihinnasto on voimassa toistaiseksi. Myyjä pidättää oikeuden muuttaa hintoja ilman erillistä ilmoitusta. Tulli, arvonlisävero tai muu toimitukseen sisältyvä, tai sen ehtona oleva vero tai julkinen maksu lisätään hintaan kulloinkin voimassaolevien lakien mukaan.

Tuotteiden koko, väri, ja muut ominaisuudet

Ostajan tulee valita tuotteelleen haluamansa ominaisuudet tuotetta tilatessaan. Mikäli tuote on saatavana joillakin näistä lisäominaisuuksista, on siitä maininta tuotteen esittelyn yhteydessä, ja se tulee valita tuotesivulla olevasta pudotusvalikosta. Tuotteen ominaisuudet lisäävät hintaa niille pudotusvalikossa määrätyn summan verran.

Toimitus

Toimituskulut, kuten pakkaus- ja lähetyskulut ovat suuruudeltaan 8¤, joka sisältyy tilauksesi hintaan. Mikäli tuote palautetaan muusta syystä kuin tuotteessa olevasta virheestä, näitä lähetyskuluja ei palauteta asiakkaille. Toimitus katsotaan hyväksytyksi, ellei siitä valiteta viiden päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Vahingonvastuu siirtyy ostajalle, kun tavara on luovutettu ostajalle tai kuljetusliikkeelle. Tuote katsotaan toimitetuksi kun tuote on lähetetty, ilmoitettu olevan noutovalmis tai annettu kuljetusliikkeen haltuun.

Toimitusaika

Yleinen toimitusaika: Tarratuotteet, sekä t-paidat annetaan itellan kuljetettavaksi enintään 48 tunnin kuluessa tilauksesta. Painotuotteiden yleinen toimitusaika on 1-5 vuorokautta tilauksesta. Joitain tuotteita, jotka eivät ominaisuuksiensa puolesta sovi varastoitaviksi, emme varastoi ollenkaan, eli ostotilaukset näille tuotteille tehdään ainoastaan tilausten perusteella. Toimitusaika em. tuotteille saattaa olla pidempi kuin yleinen toimitusaika. Ostotilaukset teemme 1 - 2 kertaa viikossa. Myyjä sitoutuu ilmoittamaan (ensisijaisesti sähköpostitse, toissijaisesti puhelimitse) ostajalle poikkeavasta aikataulusta, sen syystä ja uudesta aikataulusta, milloin tavaran valmistaja tai se jolta myyjä tavaran hankkii ei ole täyttänyt sopimusta ja myyjän toimitus viivästyy, jos se on käytännössä mahdollista (eli tavarantoimittaja tms. ilmoittaa todellisen toimitusajan, eikä vain esim. arviota siitä). Myyjä ei ole velvollinen korvaamaan ostajalle aiheutuvia mahdollisia välittömiä tai välillisiä vahinkoja tilauksen toimittamisesta ja/tai muusta toimituksen viivästymisestä johtuvista syistä, jotka eivät johdu myyjän virheellisestä ja/tai puutteellisesta toiminnasta. Mikäli ostaja ei erikseen peruuta tilaustaan ja/tai kieltäydy hyväksymään myyjän ilmoittamaa toimitusajan pidentymistä tai muuta vastaavaa viivästystä toimitusaikatauluun, on myyjä oikeutettu toimittamaan tilatut tuotteet ja veloittamaan kustannukset täysimääräisinä alkuperäisen tilauksen mukaan. Toimitusaika päättyy toimituksen lähtiessä toimipisteestämme Suomessa, tai kun ostajalle on ilmoitettu tuotteen olevan noudettavissa. Mikäli asiakas ei nouda tuotettaan, ja se palautetaan tästä syystä takaisin toimittajalle, perimme uudelleenpostittamisesta 8 ¤ suuruisen lisämaksun.

Painotyö

Ostaja toimittaa painovalmiin materiaalin (mikäli kyseessä ei ole suunnittelutyömme toteutus, tai sähköisessä muodossa oleva aineisto löytyy jo meiltä) sähköisesti tai muulla myyjän hyväksymällä tavalla. Ostaja on vastuussa toimittamastaan materiaalista/tilaamastaan painotyöstä ja sen tietojen oikeellisuudesta. Koevedos ja suunnittelu sopimuksen mukaan. Mikäli ostaja ei ilmoita tilauksen tekemisen yhteydessä kaikkia vaadittuja tietoja painotyön sisällöstä (esim. laadusta, koosta, kirjasintyylistä, materiaalista tai väristä), on myyjällä oikeus suorittaa tilattu painotyö parhaaksi katsomallaan tavalla painettavan tuotteen ominaisuudet huomioon ottaen.

Maksuehdot

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla

Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, Tarravimma Oy toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Checkout Finland Oy.

Checkout Finland Oy toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Checkout Finland Oy:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Checkout Finland Oy on myös maksun saaja.

Checkout Finland Oy, Y-tunnus 2196606-6
PL 322
33101 Tampere
0800 552 010 (0,00¤/min)

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Checkout Finland Oy (Y-tunnus 2196606-6) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Suomen Verkkomaksut Oy ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Laskutusmahdollisuus

Yrityksillä, kaupungeilla, kunnilla ja Y-tunnuksen omaavilla yhteisöillä on mahdollisuus tilata tuotteita laskulla. Yksityishenkilöllä on mahdollisuus tilata tuotteita laskulla, valitsemalla maksuehtovalikosta Klarna-lasku. Klarna-lasku lähetetään asiakkaalle kuukauden kuluessa tilauksesta. Myyjä pidättää oikeuden olla hyväksymättä laskutusmahdollisuutta. Tarkistamme kaikkien laskulla tilauksen tehneiden tiedot Suomen Asiakastieto Oy:n rekisteristä ennen laskun käsittelyä. Huomautusaika on viisi päivää laskun päiväyksestä ja maksuehto pääsääntöisesti 7 pv netto (mikäli laskutus hyväksytään, muussa tapauksessa maksuehtona on ennakkolasku).

Maksamisen erityisehdot

Mikäli ostaja tilaa yksilöllisesti merkattuja, tai hänen tilauksestaan hänen haluamillaan ominaisuuksilla (kuten koko, väri) valmistettuja tuotteita, on hän velvollinen noutamaan ja maksamaan tilaamansa tuotteet. Myyjä katsoo oikeudekseen veloittaa noutamattajääneet tuotteet ostajalta laskulla, joka on neljäntoista (14) päivän maksuajan jälkeen perintäkelpoinen, jos maksua ei siihen mennessä ole suoritettu.

Laskuun lisätään myös maksukehoituslaskun ja tuotteen takaisinlähetyksen mahdollisesti aiheuttamat kustannukset (5,00 euroa laskusta ja 8,00 euroa palautusmaksu paketista)

. Toisen nimissä suostumuksetta tehdyistä ns. pilatilauksista tai muusta vastaavasta myyjää koskevasta häirinnästä tehdään rikosilmoitus poikkeuksetta.

Kuluttajansuojalain (20.1.1978/38) 6. luku, 16§, 3. momentti kertoo peruuttamisoikeuden rajoituksista seuraavaa;

6 luku (15.12.2000/1072)

Kotimyynti ja etämyynti

16 § (15.12.2000/1072)

Peruuttamisoikeuden rajoitukset etämyynnissä

Jollei toisin sovita, kuluttajalla ei ole 15 §:ssä säädettyä peruuttamisoikeutta, jos:

3) sopimus koskee tavaraa, joka valmistetaan tai jota muunnellaan kuluttajan toivomusten mukaisesti niin, ettei tavaraa voida myydä edelleen ilman huomattavaa tappiota tai ettei tavaraa lainkaan voida myydä edelleen

Takuu

Myyjä antaa tuotteelle takuun virheettömyydestä siinä laajuudessa kun tuotteen valmistaja / toimittaja on myöntänyt. Ostajan tulee viipymättä toimittaa vialliset tuotteet takaisin myyjälle. Takuu ei koske vaurioita jotka ovat syntyneet väärästä varastoinnista, käsittelystä tai käytöstä. Tuotteeseen tehdyt muutokset tai normaali kuluminen eivät kuulu takuuseen. Virheellisen tuotteen lähetyskulut myyjälle maksaa ostaja ja uuden tuotteen toimituksesta ostajalle vastaa myyjä. Uudelle tuotteelle takuuaika alkaa toimituspäivästä. Myyjän vastuu virheestä rajoittuu takuuseen, eikä myyjä ole velvollinen korvaamaan mitään välillisiä vahinkoja.

Tilauksen peruuttaminen

Ostaja voi peruuttaa tilauksen kesken tilausta vain kirjallisesti ja myyjän luvalla. Yksilöllisesti, asiakkaan tilauksesta valmistetulle tai merkatulle tuotteelle ei ole peruutus- tai palautussoikeutta, ellei myyjä ole toiminut vastoin tilauksessa sovittua. Mikäli myyjä on käsitellyt tilausta jo valmistus/merkkausvaiheeseen asti, on ostaja velvollinen kirjallisesta peruutuksesta huolimatta maksamaan tuotteet. Tästä syystä kannattaa varmistua ensin missä vaiheessa tilaus on ja vasta sen jälkeen lähteä peruuttamaan tilausta.

Tuotteen palauttaminen

Tarkista tuote HETI kun olet sen vastaanottanut, mieluiten jo postissa / matkahuollossa! Palautettava tuote korvataan ensisijaisesti uudella tuotteella, toissijaisesti hyvitetään.

Seuraavat tiedot tulee olla palautuspaketissa:

  • Kopio kuitista tai vähintään tilaus- ja laskunumero sekä tilaajan nimi
  • Palautuksen syy
  • Mikä tai mitkä tuotteet vaihdetaan ja mihin ne vaihdetaan (esim. toinen koko tai väri)
  • Kenen myyjän kanssa palautuksesta on sovittu ja koska
  • Tilinumero, pankki ja tilinomistajan nimi mikäli sovitaan ettei tuotteita vaihdeta mihinkään

Tarkista vastaanottamasi tavaran oikeellisuus ja kunto heti kun olet sen vastaanottanut, mieluiten jo postissa tai matkahuollossa! Ostaja on velvollinen tekemään palautuksen viipymättä, kuitenkin viimeistään neljäntenätoista päivänä paketin vastaanottamisesta. Muussa tapauksessa myyjä katsoo ostajan hyväksyvän tilauksen eikä ota palautusta vastaan. Palautettavat tuotteet pitää olla alkuperäisessä pakkauksessa, käyttämättöminä, ehjinä ja alkuperäisen pakkauksen tulee olla vastaavassa kunnossa kuin se oli ennen pakkauksen avaamista. Palautus suoritetaan asiakaspalautus 14- osoitekortilla. Muuta palautusmuotoa emme hyväksy, kuten emme myöskään lunasta postiennakolla lähetettyjä palautuksia postista (tai bussiennakolla lähetettyjä Matkahuollosta). Mikäli paketti on lähetetty jotenkin muuten kuin em. tavalla, ei myyjä ota vastuuta sen perilletulosta tai mistään muustakaan ongelmasta lähetysprosessissa. Osoitekortin saa pyytämällä Postin tiskiltä. Pyydä täyttöapua henkilökunnalta mikäli vaikeuksia ilmenee. Muista säilyttää oma kappaleesi osoitekortista, sillä se on ainoa todiste palautuksestasi mikäli lähetys sattuu esim. hukkumaan postissa tai muuten joudutaan selvittämään paketin kulkua.

Virheettömän tuotteen palautuksesta perimme 8 ¤ palautuspostimaksun!

Palautuspaketit toimitetaan seuraavaan osoitteeseen:

Tarravimma Oy
Muuraisrannantie 70
72100 Karttula

Erimielisyydet

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan.

Linkki ODR-foorumiin.

Omistusoikeus

Omistusoikeus tuotteesta siirtyy ostajalle vasta kun koko kauppasumma on maksettu.

Rekisteriseloste

Olemme laatineet toiminnastamme rekisteriselosteen.


Karttulassa, 01.07.2013
Kira Mörsky/ Tarravimma Oy